Trzyletni kontrakt między miastem a firmą Renoma, obejmujący kontrolę biletów i odzyskiwanie opłat za nieposiadanie ważnych biletów w pojazdach transportu publicznego, dobiega końca z upływem obecnego roku. Jak wynika z planów na przyszłość, nowa umowa, która ma obowiązywać od początku 2024 r. do końca 2026 r., przewiduje wzrost liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie.
Aktualna umowa między Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku a firmą Renoma została zawarta w końcówce roku 2020 i jest wiążąca do końca 2023 r. Firma Renoma, za zapewnienie usług związanych z kontrolą biletów i windykacją należności, otrzymała wynagrodzenie w wysokości 25 mln zł.
Ponadto, od momentu podpisania umowy, firma Renoma realizuje powyżej 9 tys. kontroli w gdańskich pojazdach komunikacji miejskiej każdego miesiąca.
Jednak zadania firmy Renoma nie ograniczają się do kontroli biletów. Firma ta pełni również rolę windykatora długów. Zgodnie ze statystykami magistratu, co miesiąc ponad 3,3 tys. osób zostaje ukaranych dodatkowymi opłatami za brak ważnego biletu. W roku 2022 skuteczność odzyskiwania długów przez firmę Renoma wynosiła 78%.